سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رضوانه
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 94 مرداد 6 توسط رضوانه | نظر

سلام

اگه دوست دارید در طبخ پیتزا تنوع ایجاد کنید تا هم خودتون لذت بیشتری ببرید، هم فرزندانتون و حتی مهموناتون، این پست را حتما بخونید.

برای درست کردن کاپ پیتزا نیاز به قالب های کاپ کیک، یا مافین دارید. پس قبل از اینکه اقدام به تهیه این نوع پیتزا کنید ابتدا قالب را تهیه کنید. من از قالب های فلزی کیک یزدی برای کاپ پیتزا استفاده میکنم و خیلی خوب میشه.

منظورم این قالب هاست:

شما میتونید چند تا از این قالب ها را از لوازم قنادی تهیه کنید و برای پخت انواع کاپ کیک، کیک یزدی و کاپ پیتزا ازشون استفاده کنید. قیمتش هم مناسبه.

مواد لازم برای تهیه کاپ پیتزا:

خمیر پیتزای خانگی

پنیر پیتزا

مواد داخل پیتزا به دلخواه خودتون (من معمولا از فلفل دلمه، قارچ، گوشت قرمز یا مرغ، کنسرو ذرت و مخلفات دیگه استفاده میکنم. موادم را کمی تفت میدم بعد برای پیتزا استفاده میکنم. )

سس گوجه فرنگی یا کچاپ

روغن برای چرب کردن قالب ها

*****************************

خمیر پیتزا:

برای تهیه خمیر پیتزا میتونید به این پست  مراجعه کنید. دستور خمیر پیتزایی که گذاشتم خیلی راحت آماده میشه، و فوق العاده خوشمزه و لطیفه.

*****************************

طرز تهیه:

فر را از قبل در دمای 150 درجه سانتی گراد گرم کنید.

روی سطح صاف کمی آرد بپاشید و خمیر پیتزا را با وردنه روی آن پهن کنید و به حدی نازک کنید که به قطر 2 الی سه میلی متر برسد.

توجه داشته باشید که خمیر حتما نازک باشد، چون حجم این خمیر داخل فر دو برابر می شود، و اگر قطر خمیر زیاد باشد جایی برای گذاشتن مواد پیتزا باقی نمیماند.

میتوانید با لیوان یا کاسه ماست خوری خمیر خود را قالب بزنید و با چاقو برش دهید.

نمونه ی خمیر پیتزا که روی سینی پهن کرده و قالب زدم:

 

قالب ها را چرب کنید، یا اینکه کپسول مخصوص کیک یزدی داخل قالب های بگذارید. با این کار بعد از پخت کاپ پیتزا به راحتی از قالب جدا می شود. منظور از کپسول همین کاغذهای روغنی است که برای کیک یزدی استفاده می شود. مانند نمونه ی زیر:

البته من بدون کپسول هم درست کردم و فقط قالب را کمی چرب کردم، بعد از پخت کاپ پیتزا به راحتی از قالب جدا شده.

خمیر را که برش زدید داخل قالب بگذارید و خوب به کناره های قالب بچسبانید طوری که خمیر فرم قالب را به خود بگیرد، هر چه از خمیر اضافه آمد از سر قالب برش بزنید و کنار بگذارید تا مجددا برای قالب های بعدی استفاده کنید.

سپس قالب هایی که خمیر را در آن جاسازی کردید را داخل فری که از قبل گرم کرده بودید به مدت بیست الی سی دقیقه بگذارید بماند. توجه کنید  که فر باید خاموش باشد و فقط گرم شده باشد.

بعد از گذشت این مدت، سینی را از داخل فر بیرون بیاورید. می بینید که خمیر شما کمی پف کرده است، و به شکل زیر در آمده:

 

سپس روی خمیر کمی سس قرمز بمالید، و بعد کمی پنیر پیتزا بریزید و سپس مواد پیتزا را داخل قالب بریزید. در نهایت روی مواد را با پنیر پیتزا بپوشانید.

سپس سینی فر که قالب ها در آن قرار دارد را مجددا داخل فر بگذارید. فر را روشن کنید با دمای 175 درجه سانتی گراد به مدت 10 الی 15 دقیقه. ( من چون فر ندارم، برای این کار از توستر استفاده میکنم که در مدت 10 دقیقه کاپ پیتزا آماده می شود. )

کاپ پیتزای ما آماده شده:

روی کاپ پیتزا را به سلیقه ی خودتون با سس تزیین کنید. من چون همسرم سس دوست نداره تزیینش نکردم. :)

 

پ.ن:

میزان درجه حرارت فر و توستر ممکنه متفاوت باشه. لذا بار اول که این پیتزا را درست میکنید بهتره حواستون بهش باشه که یه وقت نسوزه تا در تجربه های بعدی درجه حرارت و زمان دستتون بیاد.

 

 





طبقه بندی: کاپ پیتزا
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.